søndag 23. mars 2014

DIY - PALLE - IDEER







Å lage noe av Gjenbruksmaterialet Europaller er tydeligvis i vinden som aldri før. 

Fikk  tilfeldig se Kilden.no sitt Palle - innlegg og  80 palleideer.
Der ett av mine bilder  troner på toppen av innlegget deres selvsagt uten min viten :) 

Etter å ha sett dette måtte jeg tenke tilbake på hvor mange det egentlig er blitt  ?

Så hvorfor ikke lage ett blogginnlegg om Palleprosjektene som er blitt til i årenes løp.





Da jeg selv laget min aller første Hagegruppe av paller for snart 3 år siden. Hadde jeg nok aldri trodd at dette skulle ta såpass av som det etter hvert skulle vise  seg å gjøre:)




 For I april i 2011 stod denne ferdig på terrassen og her har den stått siden. 

Selvsagt med en del forandringer / fornyinger i løpet av disse årene da med tanke på vedlikehold som beis,   puter osv…









Ekstra morro var det da også at denne ble linket og lå lenge både på nettavisen den sommeren, og etter hvert  ble den å se på flere kjente nettsteder.


Så fikk vel etter hvert øynene opp for dette røffe Gjenbruksmaterialet og snart var en ny Palleproduksjon født.

For nye ideer/ Pallesprell  ploppet stadig opp i hodet, og måtte selvsagt settes ut i live:)  



Resultatet ble en NY og annerledes Hagegruppe i hagestuen.

Tilhørende bord ble til å begynne med brukt inne på stua, men ble altså  etter hvert å finne her ute i hagestuen.



Dette  lille røffe Pallebordet ble  altså laget i forbindelse med at jeg var Månedens interiørblogger hos Magasinet BoligDrøm.






Kan se mere om dette HER








Hagegruppen  har også fått gjennomgått noen forandringer etter hvert.  

 Med hylle på veggen og tilhørende stol ble den mere komplett.

Også sittebredden ble forlenget, for å  bedre sittekomforten.


Mye jobb med disse,  og det meste av den ligger vel i det å skulle MALE møblene. 
For de av dere som har forsøkt å legge maling på paller, vet hvor krevende dette kan være:) 








Hyller er blitt laget i flere  varianter. 



Som denne over sittegruppen i hagestuen.








Ute ved loungen på terrassen, hylle og liten fargerik pall. 











  På kjøkkenbenken fungerer denne som   Hylle / Krydderhylle.








Skillevegg ved trappnedgangen laget av 3 stk. Paller 






Som også har fått en aldri så liten fornying i form av MarcoPolo effekt maling. 

Så pr. idag fremstår veggen som dette.








Palle benk / seng har det også blitt, da i form av en enkel på det kombinerte gjeste/kontor rommet.









Aller siste prosjektet innendørs ble PalleVaskerommet.

Ble genialt med tanke på at det ble laget sammenhengende benk over både vaskemaskinen og nedfelt vask i pallen.










Ekstra morro at dette vant Beste Tips i Mars utgaven hos Interiørmagasinet BoligPluss:)






                      
Så dette innlegget ble en liten oppusmmering av PalleProsjektene.



Og de er alle å finne i div. innlegg her inne på bloggen, med fremgangsmåte osv.



Om det evnt. blir flere PalleProsjekt gjenstår å se, man skal aldri si ALDRI :) 






                                   Sissel 


6 kommentarer:

Tinas Verden sa...

Så utrolig stilig!
Nå fikk jeg noen ideer, som jeg håper og krysser fingrene for at jeg får gjennomført i løpet av sommeren! Kjempe stilig! :)

Anonym sa...

Utrolig kreativt!!! Takk for inspirasjon.

alexxis sa...

du e så flink :) lekkert !!

Bettum Villa sa...

Ja, palle prosjekter kan man trygt si at du har mestret!! Utrolig artig er idéene og jeg kan tenke meg de har inspirert mange. Har selv spart på noen paller i garasjen som jeg tenker å lage daybed av til uteplassen i sommer.
Så får vi se om det blir noe av. Sommeren er jo alltid for kort ;).
Klem Madelén

Anonym sa...

her snakka vi kreativ, flink :)))

Sara sa...

Hva er målet på kabeltrommelen som du bruker som bord i den lille kroken din!
Hadde vært fint å fått svar veldig fort. Jeg driver å pusser opp nå ¨trenger å måle slik at jeg kan få plass til en sånn kabeltrommel