mandag 25. april 2011

SE VÅR HJEMMELAGDE " LOUNGE " PÅ TERRASSEN...








 Maken til denne  tror jeg neppe finnes,  da med tanke på valgt  farge og oppsett  :)

For endelig  er den kommet på plass her oppe på terrassen , vår hjemmelaga "lounge".
Satt sammen av kasser og europaller, beiset med terrassebeis, stæsjet med massevis av  puter og pledd i spreke farger ... så ble dette en kjempekos plass som vi håper å få brukt masse i løpet av sesongen.


Noen småting mangler enda,  men her kommer en foreløbig  smakebit..


For  mest praktisk  blir det å få satt hjul også  under kassene, samme type  som er brukt til bordet, med både brems og sving på.  For evnt. når det behøves å flyttes på så letter jo dette den jobben, For jammen er det tyngde i disse... Hjul er underveis i posten, så blir å komme med flere bilder når det hele er 100%  ferdigstilt :)

Sitteputer i turkis ble valgt da dette definitivt er sommerfarge nr. 1 for meg.Lekkert sammen med Rosa.  Butikken hadde ikke nok antall inne , så i påvente av disse har jeg her  brukt de rosa som hører til benkene i " vinterhagestuen ".
Såpass at  vi fikk innvie og prøvesitte hærligheten i Påsken  :))

Viktig  og  få  behandlet de også,  da de her blir stående under åpen himmel.
Ønsket at trevirket skulle synest mest mulig , valgte derfor å behandle Kassene og Pallene med  Terrassebeisen ifra INFRA. Fargehandelen blandet den i farge tatt ifra annet fargekart da  valget mitt falt på SANDGRÅ, som er ny for sesongen.Ble kjempefornøyd med denne fargen og det ferdige resultatet.


Phu..for en jobb i seg selv det å skulle beise alle disse ... da man er takknemmelig for at det finnes god hjelp:)

  Spennende og ikke minst rimelige  " Hagemøbler " som man  kan lage selv, da  det  alltids er  Europaller og tilhørende kasser å få tak i om du spør pent :)

 Stæsjet og satt sammen på ønsket måte så ble vi  godt fornøyd med vår egen lille  " LOUNGE "

27 kommentarer:

mona.z sa...

Godt jobbet som alltid, og herlige farger, klem:)

Bettum Villa sa...

Her ble det fargesprakende og stilig gitt...Du er flink!! Gleder meg til å få alt i orden i min lille lounge/partytelt. :D
Håper du har hatt en herlig påske.

Klem Madelén

Janne sa...

Ja, du dette ble råstilig!! Nydelig farge! Hmm, jeg får bare drømme, tenke å fundere, for når jeg så helheten hos deg ble jeg virkelig gearet på å lage min egen lille krok:))
Ha en fin uke!
Klem fra Janne

Elis lille rede sa...

Jeg synes det ble kjempetøft! Røft og stilig på en gang, gjenbruk med nytt stæsj er noe vi liker;) Ordentlig flink har du vært, Sissel! Klem fra Eli.

salige lavendel sa...

Ble kjempekoselig! Flott med det turkise fargeinnslaget og natur puter. Her kommer dere nok til å få mange gode stunder!

Nina Iren sa...

Dette ble BARE knalltøft!!! Kjempefint, å så flotte farger på treverket og puter.

Nina sa...

Hei!
Denne var virkelig flott ja. Skal lage meg en slik krok til sommeren jeg også. Må bare grunne litt på hva jeg skal lage den av:)
Klem:)

Kristine sa...

Det ble kjempefint! :D Elsker den turkise fargen du har valgt. <3

Jeg holder på med noe av det samme som deg - har samlet paller og gamle melkekasser som jeg skal male og lage sittegruppe av. Håper det blir i nærheten av det lekre prosjektet du viser oss her. :0)

Silje Sol sa...

Hei! Kjempefin lounge! Om du tar en titt innom min blogg kan du se at jeg har gjort noe av det samme som deg:)
siljesparadis.blogspot.com

Hilsen Silje

Violetta sa...

O boy, så snæksi uteplass! Fargene oser av sommer, og faktisk var det godt å se noe annet enn svart og hvitt. Uten forkleinelse for de nevnte to "farger" for jeg liker de også ;-)
Du har vært flink!!!

Trollmora sa...

Nydelige sommerfarger altså!!!! Vi holder på med et sånt prosjekt vi også, så får vi se om det blir noe å blogge om hihi :) Utrolig at man ikke har brukt paller før altså.... fint er det også vettu!

avin sa...

ååå så himmel koselig, helt fantastisk, dere er flinke :D

Monica Jensen sa...

Det ble kjempestilig! godt jobba :)

MissMette sa...

Herlig, Sissel :)
...så også at den lå på Side2, gratulerer så masse :)Herlige farger og skikkelig tøft!!! - du er bare så kreativ og flink, såååå gøy å se... Ønsker deg en flott dag videre, klem fra Mette

tinemarie sa...

Utrolig koselig! En kjempe god ide:)

Julie sa...

Så utrolig fint! Kjempekoselig :)

Fruen på Skogmo sa...

Så nyyyydelig du har ordnet d, Sissel! Koselige farger som setter en i hærlig vår- og sommerstemning. Du er fliiiink!

Ha en fantastisk dag!

Klem

Anonym sa...

Hei, kjempefint vart det og sommerlig med spreke farger....klem Lillian

ANNE TORILL sa...

Hei:)
Så lekre bilder:)
Titter innom deg ofte!
Liker bloggen din såååå godt;)
Er det mulig å bli følgerer din?

msjackson sa...

Tøft og stilig!! Og tommel opp for gjenbruk!

Marianne Fossli sa...

Lenge siden jeg har vært innom nå. Så flink du er! Kreativ!

Sarah sa...

Så stilig!
Hvor har du kjøpt alle putene?

Daisys home sa...

Sarah ..Sitte- Putene og de andre putene er kjøpt på Europris. Med unntak av de hvite og beige.

Turid sa...

Det ser ut som du bobler over av kreativitet og energi:) Er stadig innom for å få god inspirasjon........er det mulig å få et tips hvor jeg kan få tak i slike hjul du har under pallene i lounge . Sommeren/våren nærmer seg med stormskritt:)

Maritnor sa...

Wow, jeg er kjempeimponert!!! Hadde vi ikke kjøpt oss sofagruppe i fjor-sommer så hadde jeg definitivt gjort et forsøk på å lage noe lignende!
Ta gjerne en titt på min kreavtive blogg også:)

Unknown sa...

Hei! Utrolig kul krok,sommerlig og fresh..Veldig fin blogg,du har mange fine ideer :)
Mvh Maria

Anonym sa...

Det er veldig mye fint å se på her!Det er herlig kombinasjon av farver :) og bruker vennlighet ! Nyter disse sidene ! Lykke til videre :) Mvh. Svein Ove