torsdag 3. mars 2011

PROSJEKT GAMMEL STAUR - BLE TIL DEKORATIV STIGE

Valgte å bruke hesjestaurene / pålene som de i utgangspunket var uten å kappe de noe nederst..
Noe som jeg synest satte sitt særpreg på stigen





Til slutt tvinnet jeg hampsnor rundt hvert hjørne på trinnene ..





Dette ble resultatet av mitt funn av  de  gamle hesjestaurene/pålene. Og dere som gjettet på at det skulle bli en Stige , hadde helt rett.

Når de denne gang inne hos   NIB   oppforder til å vise  ting som vi har gjort selv, så skal   denne skal få være mitt bidrag etter som jeg ble  utrolig fornøyd med denne Stigen.

Stige ble det i eget design, men etter inspirasjon ifra den skjønne bloggen Synnøves hjem
Med elektrisk sag, skruer  så tok det ikke lange stunden før denne var blitt til den Stigen som jeg hadde sett for meg !

Sterkt salmiakkvann og skrubbing måtte til for å få frem det skjønneste trevirke, tenke seg til sjarmerende gamle staurer..hi..hi..
Tanken var jo at denne  til slutt skulle bli malt shabby hvit, men etter skrubbingen så tror jeg kanskje den skal få lov å beholde dette  rusticke preget

Konklusjonen av prosjekt STIGE ble ENKELT, DEKORATIVT og ikke minst GRATIS.
Morro når det går å få laget ting uten at det skal koste skjorta, og attpåtil bli fornøyd.

22 kommentarer:

Lottemora sa...

Så fin den ble. Jeg har også stige på soverommet, lagd av en beskjært syrin

alexxis sa...

stilig da flinkis:)))

Anonym sa...

Stigen ble kjempelekker,ikke farlig når en har "råvarene" rett utenfor døren. Skjerfene var også flotte og tok seg bra ut på stigen. Ha en fin helg.

Anonym sa...

åå den ble koool,ikke dummen!!;)ha en fin kveld inn i natten:)klems ann lisbeth

Elis lille rede sa...

Ble skikkelig tøft! Du er jo proppfull av gode ideer:)

Janne sa...

Oi! denne ble rå stilig!! og så deilig at en kan lage ting selv som andre må betale dyrt for:))
Ha en fin helg!
Klem fra Janne

Bettum Villa sa...

For en kreasjon!! Du er flink asså :D. Og så kjekt det er når det er helt gratis.

klem Madelén

ide-puffen sa...

Heia. Ikke vært innom deg før tror jeg. Men ser jo at du er nordtrønder. Moro.
Hæsjastaur kan brukes til så mangt, og de ble kjempefine som stige.
Takk for titten.
God natta
Randi

w sa...

Den var kjempe fin:) Jeg elsker sånne stiger:) Vil ha.

Ha en flott helg:)
W

Synnøve sa...

Stigen din ble kjempefin.
Kjekt og lage ting selv også.
Jeg har to stiger,en ute og en inn. Jeg synes treverket i sturen er så fint. Når jeg sier det til bønder så rister de på hode og himler med øynene:)
Kjempefine skjerf du har.

Ha en fin kveld

Synnøve sa...

Stigen din ble kjempefin.
Kjekt og lage ting selv også.
Jeg har to stiger,en ute og en inn. Jeg synes treverket i sturen er så fint. Når jeg sier det til bønder så rister de på hode og himler med øynene:)
Kjempefine skjerf du har.

Ha en fin kveld

salige lavendel sa...

KJEMPE fin!! Hadde absolutt ikke malt den jeg heller, den var så fin og rustikk akkurat sånn den er nå. God helg til deg =)

Sandra | Inspirera Mera sa...

Oj så läcker den blev!

GroLinda sa...

Den ble jo kjempefin! Mye en kan få til når en har litt fantasi ;o) Ønsker deg og dine en riktig god helg.
Klem fra Gro :o)

Tovepia sa...

Den ble rålekker! jeg skal selv ha to stiger på anneksrommene på hytta, så finner jeg staur i nabolaget, blir de slik; praktisk og dekorativt!
Ha ei flott helg, klem fra meg;)

Havfruen sa...

Oi.....wow...den var rååååfin!!! Og absolutt fin i den fargen den har!!
En slik stige kunne virkelig jeg tenkt meg også:)
Sikkert noen som har staur ligende?
Ha en fin lørdag, klem fra meg i storm og fokk....

Gollass sa...

Hei Daisy, her inne var det utrolig masse fint. Skal si du er en kløpper med malekosten. Så mange nydelige makeovere du har gjort!! 8412,Likte spesielt kabeltrommen som ble til bord;-) Følger deg videre;-)
Klem Elin

Oss på Tverråmoen sa...

Kjempefin stige. Ville å beholdt den slik, naturlig og fin :)

Ha en fin søndag.
Klem

Fiolkransen sa...

Kjempetøft med den stigen!

Gratulerer med award også!

FruLykke sa...

Stigen ble knall bra!
Å dermed var jeg innspirert.
Inn på FB å hørte om noen hadde staurer/hesjestaver å kvitte seg med.. Å de var ikke vanskelig å få tak i.
Så her blir d stiger i flere av rommene :))
Takk for at du er så kreativ, og deler det med oss mindre kreative ;)

Unknown sa...

Kjempefin!!!

Carlheim sa...

Kjempefin stige -gjør seg i alle rom, til håndklær, pledd, pynt og dekorasjon.

Fin blogg forøvrig -inspirerende med gjør-det-selv prosjekter.

Ha en fin helg!