tirsdag 29. mai 2012

Trommelbordet og lite kjøkkenprosjekt



Fortsetter med litt mere kjøkken .....

I løpet av de siste dagene har det lille prosjektet her på kjøkkenet blitt ferdig.

Det gikk ut på å fjerne sidehyllene, ende - avsluttningen på kjøkken innredningen.

Kan ikke få sagt hvor lei jeg var av disse stygge "utgått på dato" hyllene.

De fleste kjenner vel til sånne hyller som tidligere har vært et must i et hvert kjøkken.




Før bilde -  disse hyllene skulle nå bort.

Viste seg å bli en del mindre plass her etter at kabeltrommelen kom inn som bord.
Men denne gang var det litt værre å få handyman til å gå med på ideen min:)


Hm..m .. da jeg fant ut at disse  enkelt og greit var  skruet fast i veggen, så var det jo bare å finne frem skrutrekkern selv  som tenkt så gjort :)











Bak der hvor hyllene hadde vært, måtte det også til samme gråfarge som er på de andre veggene.

Her er det Bengalack sølv mettalgrunning som er brukt .. sterk lukt med det samme men forsvinner heldigvis fort. Og gir en suveren  sluttfinish spesielt om det brukes pensel ved påføring.








Som erstatning for de øverste endehyllene, ble det hengt opp to av disse dekorative kassene.

Dette ble løsningen og har såvidt fått stæsjet litt .... Da også med bruk av Dymoen.





Her kom da den tøffe industrilampen, merke Miljøgården til sin rett.  Denne lampen blogget jeg om i DETTE innlegget.
Til dere  som lurer på hvordan kabeltrommel bordet er å sitte ved så kan jeg fortelle at det fungerer helt fint. 

Trommelen ble kuttet ca.4 cm i høyden for å skulle passe bedre til sittehøyden på stolene.
Basen i midten er beholdt som opprinnelig da denne ikke er så stor.






Joda ... handy måtte til slutt innrømme at ideen slettes ikke var så dum :)
Så nå gjenstår kun å få kuttet den lange topplisten på øverskapet denne ble stikkende litt utenfor etter at hyllen ble fjernet.

Ikke store prosjektet altså, men utgjorde en stor forandring her på det lille kjøkkenet vårt.


 Det er ikke alltid det er så mye som skal til.

 Men morro det  å finne alternative løsninger:)


                            Blogges 

                              Sissel    

   

11 kommentarer:

Janne sa...

Wow Wow Sissel! sååå stilig det er blitt på kjøkkenet!
kabelbordet er helt knallers!
Og etter " must`et" forsvant fra innredningen ble det mye koseligere der:)
Ha en fin fin kveld!
Klem fra Janne

I Det Lille Grå Huset sa...

Så fint det ble da =))
Har en sånn lækker hjørnehylle på kjøkkenet vi å ;) hehe
Lurt slik du hadde gjort det ;) Mulig jeg må se hva de kreative evnene kan finne på :P
Ha en fin fin kveld =)
KLEM LINE

Yvonne sa...

så koselig kjøkken!! ha en fin kveld! klem

Yvonne sa...

så koselig kjøkken!! ha en fin kveld! klem

alexxis sa...

stilig:)

sisselastrid sa...

Lur og flott løysing ;)

Har nokre slike endehyller eg også,
men mannen i huset hadde vel fått panikk om eg hadde skrudd i den dyre kjøkkeninnredninga vår som heilt sikkert er meint å skulle vare ut vår levetid ;)

Ha ein fortsatt strålande kveld!

Klem

Mor Inger`s hus sa...

Det var riktig av deg å ta bort hyllene, ble både bedre plass, men ikke minst vart det finere.

Av og til må vi bare gjøre det :)

Jatte sa...

Utrooolig lekkert!!!

Du er rååå!

Ha en fin Onsdag -
Klem Jatte♥

Anonym sa...

kjempesmart løsning da fikk du jo til 2hyller til oppbevaring for div.kjempe bra + at d ble en bedre plass:)ha en fin dag.klem ann l:)

Lille meg sa...

Love it!! :) I min langstrakte oppkjøring mot nytt kjøkken, så suger eg til meg alle slike kjøkken-idèer :)

Nina Iren sa...

Kjempefint bord. Og lur ide det med enden på kjøkkeninnredningen. Kreativ som du er.!! Ha en fin kveld.