søndag 21. oktober 2012

Mitt nye OPPBEVARINGS/LAGER ROM i kjelleren.






Jippi... endelig har jeg fått kvittet meg med alt rotet som de siste ukene har stått lagret i pappesker nærmest over alt her.


Og det etter lang tid og en god del jobb ....

Kom i løpet av helgen de aller siste hyllene på plass, i det som nå er blitt det nye lagerrommet i kjelleren.

Det ble manko på 1.stk hylle til høyre på bildet.
 Denne er heldigvis underveis så får vel også denne på plass ganske så snart.

Startet med å ribbe hele rommet for alt som var der ifra før det var en hel del der for å si det sånn:)


Vegger og tak ble malt i hvit Lady supreme finish15.
Måtte til tre strøk før det hele dekket godt nok til at vi kunne si oss fornøyd.


 Så ble det  tur til IKEA for å se hvilke oppbevaringsmuligheter vi skulle gå for.

Ville ha en helt enkel og oversiktlig løsning.


 Her er stolpene og hyllene kommet på plass, klare til å fylles opp.
En hel langvegg og en kortvegg er brukt til dette.







Valget falt på  å bruke Stolmen stolper ifra Ikea, i kombinasjon med hyller i str.50x130.


Stolmen er justerbare i høyden og gjør det derfor mulig å utnytte hele takhøyden.

Kan bygges ut etter egne ønsker og  behov i mange variasjoner, noe som er veldig kjekt.


Glad for at handyman stilte opp og var montør :)
Dette var jammen ikke noe for meg, så skal det være sagt.








 Her er det da også blitt masse lagringsplass blant annet til ute- putene og div. sofaputer som det etter hvert er blitt nokså mange av:)



Under er det tatt av plass til de praktiske store oppbevaringsboksene i plast med hjul, som kan fåes hos Europris.
Hadde noen lagret ifra før, og tenkte da å kjøre på med samme type.

Noe som skulle vise seg å  ikke være så enkelt å få tak i.
Var der faktisk fem ganger og fikk samme svaret hver gang, UTSOLGT.
Kjenner faktisk at jeg blir nokså frustrert ...
 Ikke så mye de kunne gjøre med det, var svaret jeg fikk gang ...etter gang:(
Er det mulig ...spør nå jeg ?

Så måtte faktisk gi opp til slutt, så nå går ferden til en annen Europris forhandler enn den lokale.
Kampanjevarer eller ikke kampanjevarer, må vel være mulig å få tatt inn nok av varer som virkelig selger.
Er man så uheldig å skal kjøpe en vare som er på "kampanje" ja da er man jo 100% sikker for at den ikke er på lager!

Ikke noen stjerner for Service på denne butikken NEI.








 En sprek mix ble det med disse praktiske sorte og rosa  firkantete Drøna boksene også ifra IKEA.
Som ble valgt til å bruke i  noen av hyllene.

Litt fancy og et aldri så lite fargekick med valget av RÅSA bokser:)


Disse er i tillegg dype og passer perfekt til oppbevaring av div.


Må bare si at jeg er utrolig godt fornøyd med løsningen.
Og det er jo bare så god følelse det å endelig å kommet i mål og fått orden i saker og ting til slutt D:)

For som før sagt så tar det alltid nokså lang tid å ferdigstille ett hvert prosjekt for min del.
Hadde kroppen vært frisk og rask hadde dette ikke vært et problem.
Så derfor ting tar en god del lengre tid enn hva det vel ellers ville gjort.



Faktisk i tvil om dette egentlig var noe å lage et innlegg om.
Noe så kjedelig som et oppbevaringsrom.
Men fortalte jo i tidligere innlegg at et rom i kjelleren var under oppussing....


Så har man valgt å si A så må en jo også si B :)


Kanskje kunne det være litt inspirasjon å hente, om dette kun er et oppbevaringsrom ?




                Ha en knakende fin ukestart


                          Sissel




                         

 

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, Visst er det noe å skrive om, lagerplass er vel et tema i alle hjem, og dette ble flott. Fin inspirasjon for noen hver, dette.

hilsen fra Torgunn

Nina sa...

Hei. Ikke bare dårlig service på Europris der hos deg. Like dårlig her eg bor!! Men over til noe annet!! For et flott oppbevaringssystem du har fått deg! Det var oversiktlig. Det rosa og svarte kassene var riktig så fine.

Linn sa...

Dette var ett godt innlegg spør du meg:) er nødt til og rote til et slik rom selv, og du kommer med oppskrift og smarte løsninger:) så jeg takker for ett fornuftig og bra innlegg:);)
Og over til europris, det er like elendig på Steinkjer også, har nemlig vert borti samme problemet... Og jeg har nesten så og si sluttet og handle der. Gidder ikke og handle på butikker som lover og lover og ikke holder det de sier!
Men håper det løser seg for deg Sissel:)
Stor klem fra Linn:)

alexxis sa...

så bra det ble da, får plass til litt der :)

Precious Home sa...

Så utrolig smart! Skulle likt å ha ett slikt rom selv!!!

livess sa...

Det er så Deiligt å ha store oppbevaringsrom med mange hyller. Veldig kjekt med disse boksene.

Anniken sa...

Absolutt ett tema og skrive om, dette ble flott. Nå vet jeg hvordan mitt rom skal bli :)
Takk for flott inspirasjon.

Linn Larsen sa...

Hvordan ser oppbevaringsboksene som du gjerne ville hatt fler av ut? Fint blogginnlegg forresten :)

Europris Kolvereid sa...

Hei på deg!
Europris Kolvereid vil kommentere dette vedr. oppbevaringskasse 86 l. som vi ikke hadde når du var innom.
Vedr. servicen som du som syns mangler så mener vi den er tilfredsstillende. Når det gjelder mangel på kasser, rår vi ikke over at vareforsendelse uteblir når vi HAR bestilt. Nevnte varer havnet uheldigvis for deg nordover.

Vi har fått mange tilbakemeldinger fra kunder som synes din kritikk på bloggen var urettmessig.

Daisys home sa...

SVAR TIL EUROPRIS.

Desverre så gjaldt ikke dette BARE den FEMTE og siste gangen jeg var innom butikken deres og spurdte.

Som jeg ser at det kommer frem i kommentaren ifra EUROPRIS.

Det stemmer at Da fikk jeg beskjed om at varen det gjaldt var FEILSENDT.

Men hva med de FIRE forutgående gangene jeg var innom og skulle kjøpe samme varen ?
Dette skjedde over flere uker, og samme svaret hver gang, UTSOLGT!


Og hvordan i all verden kan ANDRE KUNDER hos EUROPRIS mene at det jeg har skrevet her inne på bloggen,skal være såkalt URETMESSIG KRITIKK ?

Dette må vel helst være mellom kunden og betjeningen, som vet hva saken gjelder.

Nei dere får jammen tåle å høre også negativ tilbakemeldinger ...


Tidligere inne på bloggen så har jeg ved flere anledninger i div. innlegg skrevet om det positive både ved butikken og varer som er å få kjøpt hos dere.

Må vel være viktig for en butikk å få tilbakemelding uansett om den er POSITIV eller NEGATIV ?

Er vel sånn som kan gjøre sitt til evnt. forbedringer ?

Forresten så ser jeg av kommentarer og mailer jeg har fått i forbindelse med dette innlegget. At det nok er flere som har opplevd
lignende ting både lokalt og andre steder i denne kjeden!


Er det virkelig BETJENINGEN eller kunden som kan uttale seg om at SERVICEN er tilfredstillende?

Dette gjelder uansett hvilken butikk det er snakk om ?

Dette ble for min del å dra den for langt å komme med denne kommentaren dere gjorde her!

Elis lille rede sa...

Her burde kanskje ledelsen i Europris sentralt komme på banen. Nå vet ikke jeg hva slags personalopplæring Europris-ansatte får, men etter å ha jobbet i detaljvarehandel mesteparten av livet, vet jeg at begrepet "kunden har alltid rett" lønner seg å etterleve, selv om det ikke alltid stemmer. Kunder som får en ordentlig behandling, kommer nemlig igjen. Jeg må ærlig innrømme at et besøk på Europris ikke er det som frister mest for øyeblikket. Jeg støtter deg fullt ut, Sissel!

alexxis sa...

ening med du, alle må tåle både positivt å negativt sånn er det i den bransjen. å husk kunden har som regel alltid rett.
virker ikke akkurat så seriøst at butikken begynner å svare her på bloggen iallefall..spesielt spør du meg.
må hvertfall komme med noe annet heller å prøve å forvare seg på dette vise å bruke andre kunder liksom, ingen andre som vet hvilken servic du har fått..hallo.
heller komme med den at de skal prøve å gjøre det bedre..

Anonym sa...

Ferr ein kommentar Europris!!!!! Skam dåkk!!!! Æ boikotte dåkk fer ein så stygg kommenrar, skammeli useriøst! Maaaaakan!!!!!!!! Bort me europris, BUUUUUUU!!!!
HI

Europris Kolvereid sa...

Europris Kolvereid.

Vi, ansatte, tåler å få kritikk og det godtar vi. Vi lærer av det og forbedrer oss av det. Men som sagt så rår vi ikke over at hovedlager er tom for kasser og feilsendinger - dessverre. Men denne uken mottok vi 20 kasser av din type.

Kritikk tåler vi, men vi rår ikke over hovedlager og forsendelser.

Og vi ønsker deg og alle andre velkommen innom vår butikk til en hyggelig handel.

Europris Kolvereid sa...

Forøvrig vil vi oppmuntre deg med å si at din hjemmeside og blogg er veldig bra. Du har mye fint - fortsett slik

Sigrun Rosenvinge sa...

Først og fremst så er det en gang slik at store kjeder har varer som blir populære, og som fort blir utsolgt. Kan godt forstå fortvilelsen betjeningene føler på når de står og besvarer kundene- " vi er desverre utsolgt". I mine 20 yrkesår i butikkyrket har jeg måttet kjenne på dette mang en gang. Selv om man bestiller opp igjen, og gjør alt man kan for å skaffe til veie varen, så er det lite man rår over i det høyere systemet. Det handler også om produsenten av varen. Nå kjenner jeg ikke til svaret fra betjeninger fra de 5 ganger du har vært innom, men isåfall burde de forklart situasjonen. Selv hvor skammelig det enn måtte kjennes, så er det uansett viktig å forklare for kunden hvordan det er, og hvordan det fungerer. Kunden vil isåfall få ett ærlig svar, og de fleste vil forstå. Arroganse og bortforklaringer vil aldri være en god løsning! Kundeservice er kjempeviktig, og uansett yrke vil vi finne tilfeller av folk som ikke hører hjemme der de er- og slik er det i serviceyrket også. Ordtaket om at kunden har " alltid rett" - NEI det har de ikke! Det er ikke alltid reellt hva en kunde ønsker seg. Jobber du i ett yrke hvor du kan si at " kunden alltid har rett", ja da lyver du faktisk! Dette kan draes i mange vinklinger. Du kan ikke gi en kunde rett, dersom han forlanger at han skal betale 10 kr literen for bensin som koster 15 kr. Du kan ikke gi en kunde rett, dersom han forlanger at det SKAL følge med 3 mnd gratis abonnementsavgift på Ytringen avis dersom man tegner ett nytt abonnemang. Men om det burde- vil være en annen sak. Min konklusjon av innlegg på bloggen er at: Europris Kolvereid Aldri bør kommentere ett innlegg med denne vinklingen. Uansett forsvarsposisjon, meninger og forklaringer, så burde det holdt med : " Vi beklager at vi ikke kunne levere den forespurte varen, vår produsent og lager er desverre utsolgt, og vi kan ikke med sikkerhet si om/ når den ankommer vår butikk igjen, men dersom det er ønskelig kan vi kontakte deg så snart vi har et konkret svar å gi deg"... Å gi seg ut med en diskusjon med en kunde, og foreta argumentasjon som at"flere av våre kunder stiller seg uforstående til ditt innlegg og din kritikk..." vel dette er så helt på tryne som det kan bli! Useriøst, og lite gjennomtenkt! Europris er en stor kjede, og det er ikke "hvem som helst " som skulle fått tilgang til å besvare slikt. Å besvare en kunde- ett slikt innlegg- bør isåfall besares med ydmykhet og forsiktighet, det bør også kvalitetssikres. Svaret fra Europris var som meg som privatperson kunne funnet på å svart i en diskusjon...hvor argumentet kan høres greit ut inne i hodet- men kommer innmari feil ut!