mandag 31. desember 2012

Godt Nyttår med tilbakeblikk på bloggeåret 2012








Kommer vel ikke utenom  disse pallemøblene som nok skulle vise seg å bli største DIY prosjektet for min del i 2012.

Bildet ble faktisk valgt ut til å ligge på forsiden  hos nettavisen SIDE 2 , i løpet av sommeren.



Årets siste innlegg blir et aldri så lite tilbakeblikk på noe av det som har skjedd her inne  hos Daisys home i året som har gått.

Interiørmessig så er mye blitt forandret og en del oppussingsprosjekter har det blitt også i løpet av dette året.



Nye ideer som har dukket opp er blitt satt ut i live.


Som denne selvkomponerte tavleveggen  i industrilook.

 Denne skulle vise seg å bli  valgt til Månedens Ide i Mars utgaven av  interiør magasinet  rom 123.

Noe som jeg syntes var utrolig morro og atpåtil at premien var en Nespresso kaffemaskin til en verdi av kr. 3000,-










I Februar ble jeg overraskende spurdt om å holde en inspirasjons aften hos lokale Coop ByggMix.

 En utfordring jeg takket ja til, og som ble en utrolig fin erfaring å ta med seg videre. Der fortalte jeg om mine oppussingsprosjekter og redesign.
  


Til og med lokalavisen var der og i ettertid kom reportasjen som fikk tittelen 


                            Inspirerte de inviterte ...








Soverommet var det rommet som først fikk en oppshining i det nye året.


Prøvde da blant annet ut åssen det fungerte å male gammelt gulvbelegg.
Med hvit trestjerners gulv maling skulle  det  vise seg å bli veldig bra :)







I April startet  sesongens klargjøring av vinterhagen.

Noe som skulle bli mere jobb enn først anntatt, da det i løpet av vinteren hadde blitt en del fuktskader der ute.

Nye  ideer dukket opp og selvpatente Pallemøbler ble laget for å skulle brukes der ute.
Så det ble saget, skruet og malt ... litersvis med fargerik maling ble brukt og resultatet ble da en ny og annerledes utgave av en hagegruppe .

Noe som også fikk bli med i Mai utgaven av Hage & bolig bilaget til Namdalsavisen.

For i Mai hadde jeg hyggelig besøk av journalist som laget reportasje om  PALLEFAMILIEN min :)






Det viste seg å være stor interesse for utemøbler laget av PALLER også denne sesongen.

Skulle vise seg at gjenbruken av paller slettes ikke var oppbrukt :)

Til de som allerede hadde gått ut med den kommentaren.

Der er det nok fortsatt bare fantasien som setter sine begrensninger.

Bildet av den velkjente "loungen" min, som etter hvert skulle vise seg å bli så og si hvermanseie.

Denne ble da også å finne på forsiden av starsiden til SOL.NO i store deler av sommeren :)

 Morro med tanke på at nok min var en av de aller, aller første her inne i  "blogglandia" D :)


I løpet av sommeren ble jeg med i Kid interiør sin  konkurranse om " Sommerens beste interiørbilde" 


                     Med dette bildet ble det en flott 2. plass 







De som har fulgt bloggen min har vel fått med seg at jeg i løpet av året har falt helt fullstendig for bruken av den nye kalkmalingen Pure & original.

Malingen som har en enkel påføring, og gir en utrolig spesiell og røff finish.

Denne er i årets løp blitt prøvd ut  både  på vegger og div. møbler.


Som denne hjemmebaren  FØR preget i bombay -look.

Skulle vise seg å  ble litt av et oppussingsprosjekt årets største kan jeg nok  trygt si :)








Også gamle bombay skapet fikk fornying med kalkmalingen i samme farge.







Div. vegger har også  blitt satt sitt preg på med denne betonglignende malingen.







Nesten så det er vanskelig det å skulle velge ut prosjekter.
Ser jo at det faktisk har blitt noen i løpet av året  D:)



Men det jeg nok har satt mest pris på av oppussing her i heimen siste året.
Må vel være det å ha fått ordnet et rom, der jeg har fått min egen KONTORDEL.








Her har jeg da fått det akkurat som ønsket og det  meste på plass som jeg trenger for mitt kontor :)








Og ikke å forglemme det nye oppbevaringsrommet  .....







Interiørmessig så har nok stilen forandret seg ganske så mye.

Blitt hekta på den industrielle stilen, mikset med det litt grove og rustikke men seff  fremdeles med en touch av GLAM.



Noe som igjen har ført til noen forandringer også på spisestua og kjøkkenet .



                                             Spisestua 







                                        Kjøkkenkroken 
                         







Aller siste prosjektet dette året ble lille gangen.
Der nok drivveden ble den som satte det personlige preget her.






Dette ble kun et lite tilbakeblikk på noe av det som er skjedd på interiørfronten i løpet av året.






Tenke seg til at jeg nå  går inn i mitt femte år som interiørblogger.


Det er vel  den store interessen  jeg har for interiør og oppussing som driver meg og det å ha en hobby :)
og ikke minst alle dere kjære bloggevenner jeg har fått på denne tiden.




     Ønsker dere alle venner, følgere og lesere





               ET RIKTIG GODT NYTTÅR

     Takker for at dere har fulgt bloggen i 2012
           Håper dere henger med også i 2013      



                            Nyttårsklem 



                                 Sissel 



11 kommentarer:

Linn sa...

Så utrolig mye du har gjort dette året:):)
Tørr ikke tenke på hva du gjør i 2013;):):) gleder meg til og få følge deg til neste år og:):)
Du er ei dame som gjir så mye, inspirasjonsmessig og med ord:):) så derfor skal jeg takke deg, for at du blogger og at jeg får låv til og følge deg:):)
Ønsker deg ett fint og begivningsrikt nytt år, med god helse:):)
Stor klem fra Linn:):)

Daisys home sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Havfruen sa...

Og jeg prøver igjen...
Du har hatt mange flotte prosjekter i 2012 og du er helt klart en inspirasjonskilde for oss andre.
Ønsker deg og dine et riktig godt 2013, klem fra meg:)

Precious Home sa...

Kjempefine bilder!
Takk for alt i 2012:)

Ha en fin 1. nyttårsdag!

sa...

GODT NYTTÅR ♥
Bli gjerne med på mitt gavedryss ;)
Klem Anette

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Vell overstått nyttårsfeiring og et innholdsrikt og kreativt år 2012 :)))
Måtte 2013 bli enda bedre !!

Nyttårsklem fra Heidi

Bettum Villa sa...

Morro med et tilbakeblikk innlegg... det er da man virkelig ser hvor mye som kan skje på et år ;). Utrolig.
Digger virkelig den stilen du har gått over til i år. Røff industristil ligger mitt hjerte nært, men det vet du vel.. hehe.

Ønsker deg og dine et godt nytt år og gleder meg til å følge med videre i 2013.
Klem Madelen

alexxis sa...

masse fint du er kjempe flink:)
gøy å se tilbakeblikk fra året:)
glædes på å se flere prosjekter i 2013:)

Anonym sa...

Godt nytt år til deg. :) Du er litt av en kreativ og kjempeflink dame du Sissel. Flott tilbakeblikk.
Klem fra Mette.

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Applaus!!
jammen jeg har vært gjennom noen blogger med tilbakeblikk, med du tar prisen!
Du har jo lagd så masse fint og vært utrolig kreativ c",)
Så artig å se gjennom de fine bildene dine, takk for omvisningen!

Klem Anna

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hm, hva skjedde med min kommentar?!

Uansett, du var virkelig fått det til under 2012, SÅ masse flotte prosjekter du har vært gjennom og viser fram!

God fortsettelse på det nye året, Klem Anna