tirsdag 8. februar 2011

MED OG UTEN DRIVVED BEIS




Har hatt den stående på Vent en god stund nå, denne Drivved beisen. For tanken har jo vært at iallefall Toppen på denne Hyllen skulle beises med denne fargen. For her er det brukt ubehandlede  planker og det ga kanskje ikke det aller fineste preget.

Men nå er det gjort og sånn ble da forskjellen på Før og Etter - bruken av Beisen , litt Forandring ble det jo .
   
Ikke alltid det er så mye som skal til. Får se om det holder med kun dette strøket...
Vil jo ikke bruke noen form for behandling  på selve kassene, de skal få lov å være som de alltid har vært,  Gammel og Slitt. Det er jo det som gjør Sjarmen med denne hyllen !

For tiden er det nok en del Virus ute blandt bloggsidene.For flere jeg har åpnet i løpet av dagen har kommet med ordet " nettsamfunnet " lagt inn i så og si alle setninger i innleggene.
Vet ikke om det er det som kan være årsaken, men da jeg la inn " online nå " så skjedde det samme hos meg.Så jeg måtte slette denne telleren og velge en annen type.

Flere som har opplevd det samme eller ?

I kveld blir det tv koz da de Frustrerte Fruene har Sesongstart,de MÅ jeg ha med..

10 kommentarer:

Pia Maria sa...

Hei =)
Utrolig fin blogg du har og jeg er en daglig følger.
Utrolig mye spennende og fint du blogger om, liker spesielt oppussings innlegg. Følg gjerne min nye blogg piashverdagsliv.blogspot.com

Tovepia sa...

Har selv hatt planer om bruk av drivvedbeis, trodde det skulle bli mer forskjell...men flotte kasser!
Liker ikke denne virusgreia, men slik er det vel her inne:O)
Kos deg, klem fra meg;)

Unknown sa...

Hei hei! Dette var morro! Jeg er litt drivvedfan, derfor klikka jeg meg inn på din side i dag:) Syntes det var noe kjent med det ansiktet der:) Ser plutselig at du er fra ytternamdalen:) Venninna til Margareth!! Har ikke Margareth blogg? Fin blogg du har. Deg vil jeg følge... Så får jeg som eksnamdaling med meg litt stoff fra Namdalen. Ha en fin kveld!
Klem Anki

Synnøve sa...

Kjempefint ble det.
Ble nesten redd at du skulle beise hele kassen.
Du er den første jeg besøker i dag,så jeg vet ikke om det er noe virus på gang.
Frustrerte fruer skal jeg også se,har nedtelling til det begynner nå:)
Klem Synnøve

mona.z sa...

Så fin toppen ble med beis! Gleder meg også til de frustrerte fruene:)

Maleriet fargehandel sa...

Kjempefin!
Et tips om en annen måte å lage drivved effekt ser du her. (dårlige bilder dessverre)

http://malingsdamene.blogspot.com/2011/02/drivende-stuebord.html

og her:

http://malingsdamene.blogspot.com/2010/11/gammel-spisestue-fretter.html

Av de måtene jeg har testet for å laget slik effekt på, så er helt klart dette måten som blir mest mulig likt ekte drivved. (synes jeg da) :)

Mvh Heidi

Havfruen sa...

Ser bra ut men det var ikke stor forkjell...mere varme!
Virus er no dritt men ikke opplevd den du besskriver!
Kos deg med fruene på tv, tror ikke du er alene:)
klem fra meg:)

Unknown sa...

Tjihi. Jeg kjenner ikke deg jeg heller, vet bare hvem du er via Margareth og Arild. Hun vet sikkert hvem jeg er hvis du spør. Artig at du vil følge meg!!
Hils Margareth og du ser henne.
Klem Ann Kristin

salige lavendel sa...

Jeg synes det var ganske stor forskjell jeg, toppen var jo helt lys furuhvit og nå ble den mer lik kassene under. Selv har jeg også brukt samme beisen men i en gråere farge og tynnet den litt ut med vann. Det lignet mer drivved enn den som faktisk heter det.Liker denne beisen!

Marianne Dragon Waagan sa...

Det ble veldig fint:)
Liker fargen drivved veldig godt:))

Klem Marianne:)