tirsdag 15. mars 2011

ENKEL FORNYING AV MURVEGGEN PÅ STUA



Resultatet etter å ha blitt malt med effektmalingen farge base Sølv.


Effektmalingen er nå utprøvd på selveste Murveggen på stua og skal si at det funket bra. Med  bruk av en  vanlig malepensel ble det en flott  Sølvlignende sjattering og murveggen  et aldri så lite  blikkfang på stua.
 Da ved å  bruke   den metallic effektmalingen Marcopolo, som jeg blogget om i forrige innlegg ble det en vesentlig forskjell på denne.

 Murveggen var ikke noe spesielt vakkert syn etter vintersesongens vedfyring, da den før har blitt malt med hvitmaling som  vi jo vet  har en tendens til å ville  gulne ved vedovnen.  Etter som denne malingen inneholder pulverisert aluminium ,som gir denne metallic effekten så tenkte  jeg at den måtte vel passe bra på en sånn grov murvegg.

Denne malingen bør påføres på et matt og lyst / hvitt underlag. En vesentlig ting som jeg selvsagt skulle  fått med på forrige innlegget, men nå er det sagt! Så er det en vegg som ikke er lys ifra før  så må den grunnes først.

 Om noen skulle lure hvor malingen  er å få kjøpt  så er denne levert av  KULØR butikken i Namsos.
Allerede blitt favoritt hos meg denne ,  både butikken og malingen :))
 og garanterer  at om ikke så alt for lenge skal jeg vise om mulig  en  enda skjønnere  fargeutgave  av  malingen  så folkens,  stay tuned....

8 kommentarer:

Elis lille rede sa...

Oj, jeg må si du er tøff som malte muren med effektmaling, men fint ble det! Det er jo det som er så fint med maling,,,,,blir man ikke fornøyd, er det bare å male over igjen. Det åpner en KULØR butikk her jeg bor snart også. Gleder meg:)) Ha en toppers kveld. Klem fra Eli.

Tovepia sa...

Som du har glammet i det siste, men det ser direkte lekkert ut! Spennende maling; syntes bordet under her ble så fint også!
klem fra meg;)

Synnøve sa...

Det passer sikkert kjempegodt med sølvskimmer på muren på stua di.
Muren må males ofte har jeg erfart:)

Klem

Havfruen sa...

Jøss.....så sprekt ut:) Jeg har en vegg jeg tulla til å legge murstruktur på....på Majorrommet. Ikke fornøyd med den...dette kunne faktisk vært noe....
Nyt våren..for nå er den her:))
Klemmings:)

Trollmora sa...

Kjempetøft! Veldig glam! :) Veldig Sissel :) :)

Anonym sa...

Dette var rålekkert. Pipen bak ovnen skal males når fyringssesongen er på hell,og da skal jeg prøve meg med denne. Takk for tipset. Ha en en fin kveld.

Anonym sa...

Stiilig. Flott bord under her.
Klem fra Mette.

alexxis sa...

så stilig..gøy med noe helt nytt:)