lørdag 10. desember 2011

TIPS - FORNY JULEPYNTEN MED SPRAYLAKK .....



Ble jo som ny  den gamle røde slitne Julekransen riktig så  sølvlekker ....
Og det  etter noen omganger med  Spraylakkboksen   måtte ta den frem igjen :)

Enkel og kjempefin måte å fornye på,  her er  brukt  favoritten Silver Chrome spraylakk ifra Biltema.








Rød og gusjegrønn som denne  i utgangspunktet var,  så passet den ikke lenger inn. Men for all del  julepynt som ser ut til å være gått ut på dato, trenger slettes ikke kastes ......  her et FØR bilde.






Hadde sett noe tilsvarende kranser i sølv på nettbutikker da selvsagt mere eksklusiv enn denne, og iallefall til en rimelig  stiv pris.

Så hvorfor ikke gjenbruk og få den som ønsket uten at det koster en formue.






Med et hvitt passende bånd som jeg har brukt her. 
Tror  jeg nok denne også vil kunne brukes hele året om ønskelig, liksom ikke så julete lenger.

Her har det vært en rolig førjulslørdag, for min del.
Med null vann i krana så sier det seg selv, ikke mye en får gjort uten vann.
Blir vel å ta et skippertak til uka, vil jeg tro. Da med tanke på innspurten på julegaveshoppingen og div....

               
                      Ha ei  fortsatt  kos førjulshelg


15 kommentarer:

Tovepia sa...

Råsmart og lekkert! Dette var virkelig en god ide når julekransen eller pynten begynner å gå ut på dato.
Uten vann..huff, hørtes ikke greit ut..
Kos dæ i kveld, klem fra mæ;)

Precious Home sa...

Så fin den ble! For en forandring:)

Ha en fin kveld!

rule sa...

Såå god ide`!!! Den ble kjempe fin!!! Ha ei flott helg! Klem Ruth

Manne's hverdag sa...

Så flott!!!

Takk for tips og inspirasjon!!!

Go' lørdagskveld!!!

Klem

Havfruen sa...

Dette er jo smart:) Men hos meg skal jula være rød:) Jeg er veeeldig på tradisjoner når det kommer til jul:)

knallfin stige i innlegget under:)

Ha en fin kveld, klem fra meg:)

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Kransen ble riktig så flott...gjenbruk er tingen:) Utrolig hvor mye ting og tang man har liggende som kan få nytt liv med litt spraymaling:)

Ha en riktig flott førjulshelg:)
Klem Marianne

Unknown sa...

Såååå fin.. Lakken så fin og blank ut:)) Da må jeg kjøpe lakk og lakkere bøtten til juletreet=)))

Klem

Synnøve sa...

Så flott kransen ble. utrolig hva litt spraymaling kan utrette:-))

Må være bra trasig og være vannløs.
Håper virkelig at vannet snart er tilbake til dere.
Nakken din høres ikke bra ut.
jeg er bedre, men er sykmeldt. Men er glad for at energien begynner og komme litt tilbake.
Jeg har gitt bort og kastet masse julepynt. Så det er ikke så mye igjen. Jeg pynter faktisk mindre for vært år til jul. Vil ha det enkelt og rent, med litt glam:-)
Jeg og vil heller ha en stor ting en mange små. Føler at stilen min holder på og forandre seg litt. Er veldig lei all pynt med gamle bilder av barn på iallefall.
Har planer om og lage kokosmakroner i morgen. Det hadde jeg i dag også, men det ble det ikke noe av.

Klem

M sa...

Veldig fint!
Klem, M

Elis lille rede sa...

Jeg synes det var veldig smart, Sissel! Gjett om jeg skal gå igjennom juletrepynten, jeg veit at jeg har noen gyselige kuler som alltid blir liggende igjen i esken;) Ha en fin-fin søndag! Uten vann? Har det frysi? Da er varmepistol tingen. Klem fra Eli:)

Trollmora sa...

Råstilig sissel!!!!

Beklager at jeg ikke har svart deg på mail eller kommentert på blogge men hverdagen har innhentet meg litt for tiden og blogge har vært nedprioritert :-) men nå er jeg i vaset igjen sjø.....

alexxis sa...

rå lekker den ble da:)

Casa Idylle - Kjerrberg Terrasse sa...

Så utrolig lekkert, Sissel. Du og dine utrolige ideer.<3
Fælt å ikke ha vann. Håper det ordner seg fort.
Mange klemmer fra Kirsten R.

Lille meg sa...

Hmm- kjempesmart og meget lekkert :) Skal jammen ha det i tankene når julekassenene åpnes :)

helenelinnéa sa...

Ah, så genialt! Ble kjempefint!