torsdag 24. januar 2013

Glimt ifra SPISESTUA









Torsdagskveld ...  og som lovet kommer noen pics  ifra spisestua.


En del av stua som i løpet av fjoråret var gjennom en total forandring Da både vegger og møbler og div.Gamle møbler ble pusset opp og malt på nytt.


Da ifra en ganske så HVIIT  til en mere RUSTIKK industriell stil.



Noe av det hvite er selvsagt fortsatt  med, og mest LIKER er nok de HVITE spisestue stolene ifra RM :)

For min del kommer nok kombinasjonen av det trendy SORTE & HVITE  i interiøret alltid til å være ener.



TIPS - mix gjerne med forskjellige typer stoler og du får den helt personlige spisestua som garantert ingen andre har maken til.











Her en mix av Kartell stoler  Louis Ghost og Riviera Maison, Kate lowback seat. 

 Bordet er skikkelig rustikk og grovt, med planker lagt som bordplate.








Nå er det tid for en forhåpentligvis inspirerende interiør aften foran tv skjermen.



Da med Hjelp han pusser opp på TV3 og Hærlige Hjem på Fem.

Ønsket hadde jo vært at de i Hærlige hjem, kunne tatt for seg også noen "normale" hjem som er oppnåelige for folk flest.



                    Flere enn meg som har samme mening ?



                            Vi skrives 



                                Sissel 






9 kommentarer:

Nennes sa...

Lekkert :)

Ha en fin kveld!
Klem

Ingrid Tunheim sa...

Jeg har ikke sett de programmene du nevner, men kanskje det er meningen de bare skal være til inspirasjon og ikke kopiering.... Jeg er ikke så veldig interiørinteressert, men liker ofte det enkle med rette linjer og ikke for mye stæsj. For den saks skyld kunne jeg nok ha tatt med tannkost, kjøleskap og komfyr og flyttet inn hos Slettvoll....

Linn sa...

Hei Sissel:)
Vet du? De stolene dine er så utrolig lekre:):) hadde ikke sagt nei takk til slike;)
Jeg er helt enig med deg, hver gang jeg ser det programmet så tenker jeg at folka der må være full i peng;) men når det er sagt, så elsker jeg det programmet;)
Sitter og ser nå, er pause nå da;)
En fin kveld videre til deg:):)
Klem fra Linn:)

alexxis sa...

fiiint:)

Casa Idylle - Kjerrberg Terrasse sa...

Kjempeflott "ny spisestue". Men jeg må innrømme at jeg likte veldig godt den gamle.<3
Jeg har enda ikke sett Herlige hjem, kommer i reprise på lørdag på TV-Norge. Hadde vært flott om de kunne vise noe for oss alminnelige folk.<3 Men mye flott, da.

Klem fra Kirsten

Jatte sa...

Du er helt rå, kjempeflott!!:)
Nydelig det fatet på ben som er på bordet der også, ønsker meg veeeldig slikt - så ett på villapaprika.no, men liiitt stiv pris foreløbig, får se når feriepengene kommer *ler*

Ønsker deg en fin helg,
Klemmer♥

Lonni´s Verden sa...

Så fint der er i din stue som altid.
Jeg kan også godt lide det mørke med det hvide.
God dag til dig.
Klem Lonni

Linn sa...

Hei igjenn:);)
Ja jeg og så for meg en gammel sjenk/ komode på badet;) det er rååå fint, bedre enn sånn masseproduserte varer;)
Jeg skal sjekke litt rundt om det er noen;) for her må nok badet vente en stund enda;) så kan jeg gi deg beskjed om jeg kommer over noen;)
Lykke til på MR undersøkelsen;) regner med du tar en runde i byen på samme tid;) de har jo mye fint i Namsos;) er ofte der når vi er på otterøya;) svigerforeldrene mine har hus der, og det er så koselig og være der;):) må vel ta turen dit igjen snart:)
Ønsker deg ei fin helg Sissel:)
Klem fra Linn:)

Linn sa...

Hei, vet ikke om du har vært på finn.no idag? Ligger ut en sjenk/ komode nå;) i follafoss. Finn koden er 39511594. Var iallefall billig;) vet ikke om det kanskje kunne vært noe?
Klem fra Linn:)