søndag 19. juni 2011

VÆRT PÅ HURTIGRUTAS DAG I RØRVIK.

Her er vi på tur for å gå imøte Hurtigruten Nord Norge..
Som er på vei inn til RØRVIK.
Rørvik bro i bakgrunnen.



Måtte selvsagt ta "sjøveien " inn til Rørvik i går kveld, der Hurtigrutas dag ble feiret.
Noe som for oss er en tur på ca. 25 min. hver vei.

De fleste har vel  sett   programmet som for tiden går på NRK 2 - med hurtigruten minutt for minutt.
Skal si at det var masse båter som kom i følge med Hurtigruten innover...
Og her snudde vi og la i følge med hurtigruten og alle de andre på vei inn .
Det var ca. 140 båter som lå i følge med Skipet..
Noe som igjen førte til bølger ifra alle retninger,masse BØLGER......
Redningsskøyta var da også på plass..
På kaia var det yrende liv i en tettpakket folkemengde.
 med div. underholdning og aktiviteter.

Vi nøyde oss med å ta del ifra båten vår og koste oss med medbragt :)

En kjempefin kveld og vi kjørte med hurtigruten da den igjen la på vei ut av Rørvik..på sin ferd nordover.

Til vi endte opp ute i Risværfjorden, der snudde vi og la turen hjem igjen..

Det vi da ikke viste var at vi på denne turen hadde blitt filmet, det opp til flere ganger:)
Kjempemorro, for da vi skulle se opptaket ifra Nrk 2 når vi kom hjem, så fikk vi jammen øye på Båten vår:))

Her er vi på tur inn fjorden etter en kjempefin kveld på sjøen..
En utrolig fin kveld der også været bidro sitt til at den ble perfekt.
For finværet kom da endelig hit til Namdalen igjen og nå er det grillings på menyen.
Må jammen nytte på de få dagene man er så heldig å få her med varme, og kose seg utendørs.
Noe som igjen minner meg på  alt som egentlig " skulle " vært gjort innendørs..men det får vente
til so long :)
 Ha en fortsatt finfin Søndag.

12 kommentarer:

alexxis sa...

kjempe fin kveld det der ja:)

Trollmora sa...

Såg etter kjentsfolk i går på tv`n men guuuuuuuuuud korr irritert eg vart av måten dem filma på!!!!!! Fikk jo sjå bare hodan på folk jo.... grrrrr!!

Eg hadd både besteforeldre, bror, svigerinne og t antebarn, gudbarn og venner på kaia... sukk.... da vart ho Trollmor sur å så gikk ho å la seg ilamme trollongan :)

Anonym sa...

så moro å være med å følge Hurtigruta
Deilig vær dere har, jeg følger med på tv (iallfall sånn litt til og fra))

MissMette sa...

Kjempeflott :) Satt å så da Hurtigruta kom inn til Rørvik, og alle de båtene som var i følge ღ Så gøy å se - for en vakker kyst vi har ღ Så ble det igjen å sette seg foran tv da den nærmet seg Brønnøysund :) Det ble en lang natt... Kos dere med grillmat og nydelig vær. Her er det også strålende vær, sååååå deilig :) Stor klem fra Mette

Violetta sa...

Så gøy! Da så jeg deg kanskje uten å vite, fulgte nemlig med til torghatten var passert.
Dette er litt av en reklame for Norge, og det liker vi jo. Håper dere fortsatt får fine soldager, og at litt kommer hit også :)

Tovepia sa...

Jeg følger med programmet, og her i Trheim var det vel nesten ikke oppmøte!!
Sikkert kjempe å være der i det flotte været.
Ha en fin kveld, klem fra meg;)

Synnøve sa...

Så moro det må være og følge hurtigruta inn til kai!
Håper været holder seg til jul:))
Klem

Janne sa...

Nydelige bilder!!!! Fra nydelig sted:) Hmmm, så det var deg jeg så hihi..Nei, det vet jeg ikke, men jeg satt nå her og kikket på alt som ble filmet:)
Må innom i ledige stunder på nrk2.
I dag har vi hatt innvielse av hagestue og bursdagsfeiring...og nå er det like før jeg stuper i seng:))
Ha en fin kveld Sissel!
Klemmer fra Janne

mona.z sa...

Ser at dere har hatt en finfin tur, unner dere godværet. Håper det kommer litt varme i Bergen også. Tur med hurtigruten står på prioriteringslisten, klem:)

Charlotte sa...

Heihei...
Poppet bare innom for å gi beskjed om at veggordet skal være på vei..Hadde helt glemt å gi deg beskjed..:)

Flotte bilder..Koselig med båttur i finavær..
Klem charlotte

Anne Lise Johnsen sa...

Dette ser bare helt herlig ut!! Jeg er snart på vei fra østlandet til sommerhuset mitt i Lofoten. Jeg gleder meg til å se vår vakre natur på vei oppover. Ønsker deg en fortsatt fin juniuke :)

Unknown sa...

Ååå no fikk æ vanvittig heimlængsel. Drakk vin på plenen te nabokona så fikk ikke me mæ programme æ.
KLem