torsdag 17. januar 2013

Hjemmelaga SKAPDØRER av Bordkledning






Joda, ei god stund siden skapdørene kom på plass.



Men først nå har jeg kommet så langt at jeg har fått foreviget disse på bilder.


Faktisk  også ei stund siden det kombinerte kontoret / soverommet her var ferdigstilt.
Men det manglet fortsatt dører til dette skapet, da de gamle forlengst var velbrukte og dårlige.


Ønsket var å få skikkelige hjemmelaga dører til ett  hjemmelaga skap som allerede var her ifra før.
Skapet er enda det samme som min pappa laget da han var her og hjalp til med innredningen av huset vårt i 1980 han var en kjempeflink hobbysnekker som koste seg når han fikk drive med sånne ting...
Den eneste forskjellen er at de har fått ny maling innvendig.

De får fortsatt være en del av innredningen også fremover :)




Etter å ha hintet til handyman ble det igjen dører på skapet :)









Da ble det i tillegg sånne dører som jeg hadde ønsket til dette rommet :) 




Disse ble laget av  vanlig bordkledning, og ble malt i samme farge som resten av rommet.



Spesielle dørlås ble påmontert, og gamle brukte skilt ifra et Dansk apotekutsalg pryder hver av dørene.

Ble også montert annen type takbelysning her i forbindelse med oppussingen.
Lysekronen her kommer ifra Bohus :)





Med å lage ting selv setter en det helt personlige preget på interiøret i hjemmet og en slipper garantert et  A 4 hjem :)






               Snart er helgen her igjen 


                Ha en finfin helg da dere




                             Sissel  







5 kommentarer:

Hanne Margrete sa...

Så fint dette ble da:-) superfine dører, låser og skilt! Koselig at pappan din har laget skapet og mannen din dørene!
God helg!
Klem fra Hanne:-)

Linn sa...

Så utrolig kult:) Jeg er litt på den røffe stilen nå om dagen;) Litt lei det sukkersøte...tror jeg;) Jeg elsker tre materialer og røft preg, så dette var bare såååå midt i blinken etter min smak;):)
Du får det til du sissel♥
Håper alt er bra ellers?
Ønsker deg en fortsatt fin torsdag:)
Klem fra Linn:)

alexxis sa...

dem ble så stilig, enda stiligere i virkeligheten:)

Linn sa...

Svart og hvitt tror jeg blir tøft Sissel:) iallefall når jeg hører du har kalk maling underveis:)
Uff, jeg synes du er tøff jeg som sliter så mye med helsa og står på:) blir obs på det nå når jeg ikke er i form selv, tenke seg at noen har det slik nesten hele tiden:/ det står det respekt av!
En fortsatt fin dag til deg min kjære venn:)
Klem fra Linn:)

Ingrid sa...

Stilig!
Jeg er faktisk i gang med noe lignende :-) Min far er i ferd med å lage nye dører til klesskapet i gangen min, nettopp av bordkledning. Og så er planen å male det hvitt, som du har gjort. Skapet er innebygd, og skapdørene er "kjedelige". Så gleder meg til å få de nye dørene på plass :-)

Ingrid