søndag 13. april 2014

Gjenbruk i kjøkkenkroken - maling av KJØLESKAPET

Kjøkkenkroken -  ETTER 





Med fargerik bengalack ble det forandring inne i kjøkkenkroken.


Har lenge hatt lyst på et nytt fargerikt kjøleskap :)
Men med ett  Samsung side by side skap som fungerer helt utmerket så var dette helt uaktuelt, og Bengalack ble altså redningen.

Kjøleskapet ble selveste Fargeklatten på kjøkkenet. Utrolig hva litt maling kan gjøre eller hva ? 

Selv er jeg ganske så jordnær når det kommer til bruken av farger i interiøret, men følte at nå var det på tide å sette litt farge på tilværelsen :)


FØR- bilde 


Var faktisk ganske så lei av det store Grå Kjøle-monstret her :)


Så da ideen kom snikende var det kjapt iveg til nærmeste Byggmix for å velge farge og maling til prosjekt - kjøleskap. 


Aller først måtte hele skapet mattes ned og deretter vaskes godt i salmiakkvann. 

Alle pakninger som ikke skulle males ble behørlig maskert.


Vanskelig å male forsiden da det  skulle vise seg  at det ikke var mulig å få tatt av handtakene.











Så var det pån med heftgrunning og la dette få herdingstiden sin.










Valget ble å bruke Bengalck i en etter min smak, hærlig frisk turkistone.

Denne ble påført med Svamprulle og liten kost for å komme til i krokene ved handtakene.


Måtte til med tre strøk for at det hele var 100 % dekket.


Er jo den laange tørketiden ved bruken av Bengalack og ikke for å snakke om den alt for sterke lukten, når den brukes innendørs.

Seff ble jeg skikkelig syk d,  som jeg jo bruker å bli av sånne sterke lukter.

Men nå er  heldigvis det meste borte vekk og godt utluftet :) 









Skal ikke si at dette var ett helt ukomplisert maleprosjekt, men verdt det hele når d var ferdig :) 
Måtte ta hensyn til den delen der isbitemaskinen  er, da denne  selvsagt ikke  kunne males.


 Så dette ble til slutt det ferdige resulatet.







Faktisk så er også selve veggene her blitt malt med Bengalack sin Metallgrunning, som gir en sølvgrå finsish.




Dette ble gjort for lenge siden, da jeg ikke fant en passende gråfarge ble Bengalck redningen også da. 









En lysestake ble fornyet for å passe inn. 

Denne var i trevirke og for å få litt av samme fargen som på kjøleskapet og bordet  ble maskeringstape tapet  rundt for å skape effekt og deretter malt.











I samme slengen fikk trommelbordet en oppfriskning i maken  farge som kjøleskapet. Syntes at dette ble med på skape en helhet i kjøkkenkroken.




Trenger slettes ikke alltid å kjøpe nytt, kommer langt med Gjenbruk. Noe som jeg synest dette ble ett skikkelig bevis på :)


Iallfall utrolig morro det å kunne få til noe annerledes/nytt med det man har ifra før. 




Ha ei strålende fin Påske da dere som titter innom bloggen :) 




                                      Sissel 


12 kommentarer:

Nina Iren sa...

For en jobb, men gud så flott slutt resultatet ble!!! Det var en nydelig farge du har bruka, synes det ble fint med litt farge på kabeltromma også. God påske!

Unknown sa...

Utroligt tøft.God påske.Hilsen fra Bergen.

Anonym sa...

Kjøleskapet ble utrolig fint! Og dere har en veldig koselig kjøkken-krok. Husreglene deres kunne jeg tenkt meg å kopiere. Er de kjøpt noen plass?

helen og gutta sa...

utrolig sprekt gjort å male kjøleskapte, og det ble knalltøft, digger fargen du har valgt :-) ønsker deg en fiin påske :-)

Frøken Vergum sa...

Så herlig kjøkkenkrok :) skikkelig stilfull og gjennomført.
første gang jeg er innom bloggen din, men kommer desidert tilbake:)

God påske.
Klem Trude

Anonym sa...

WOW!!!! Så lekkert :) Elsker denne fargen, til å bli glad av! Ønsker deg og dine en GodPåske:)

salige lavendel sa...

Oj, det var jammen MODIG gjort!! Det ble jo superfint da, og nyyyydelig farge.

Unknown sa...

Kjempestilig!!!

Vår gamle kjøleskap var kjedelig og hvitt. Så det malte jeg med tavlemaling og ble kjempefint. Der skrev vi beskjeder til hverandre og ting vi måtte huske kjøpe.

Nå døde det kjøleskapet forleden dag. Det oppdaget vi når vi kom tilbake etter stor handletur i Sverige. Krise. Da var det bare rett på finn og finne første og beste og kjappe i nærheten. Dette er også hvitt og kjedelig. Så jeg vurderer spraymaling/lakk, i gammelrosa eller creme farge. Vi får se :)

Ingun sa...

Veldig flott ble det. Nydelig farge...

Elis lille rede sa...

Så innmari lekkert det ble. Fikk lyst til å male det kjedelige hvite kombiskapet mitt. Ønsker meg smeg-skap, men med ny farve, er halve ønsket oppfylt, hehe. Ha en fabelaktig påske, Sissel.

Klem fra Eli :)

turid breiland sa...

Hei, de hvite stolene som du har til trommelbordet, er det mulig å få greie på hvor du har kjøpt de og den hvite sengegavlen har du laget den selv. Var kjempefin
Mvh Turid

Anniken sa...

Veldig flott resultat! Glad jeg kom over bloggen din da jeg googlet, jeg har også et kjøleskap i stål som jeg er temmelig lei og planlegger å male! Nå vet jeg hvordan, tusen takk for fint innlegg :)